mandag 27. august 2012

Pute på pute...

 
Hvem har ikke puter i sofaen??!
 
Jeg har i hvertfall flere!!
...og enda noen til i en kurv ved siden av ...
 
 
Disse herlige putene ble påtenkt tidligere i sommer
 og ble en realitet til smaaby markedet..
 
(Mer om markedet kan du se HER)

 
Øyenstikker eller "Dragonfly" som det heter på engelsk..
Liker bedre navnet på engelsk!
*
(Fikk nylig spørsmål fra min 4 åring om hvorfor de heter øyenstikker...
hadde igrunnen ikke noen god forklaring.. de stikker jo ikke akkurat ...?!)

 
"Bygg deg et hjem!"
*
Ser ut som en mur,
men er en MYK og god pute!!
*
Har sydd trekkene i str 60x60
 
 
Ha en herlig mandag
enten det er i smaabyen eller storbyen ;o)
 
Ses Plutselig!
 
 
 
 
 

4 kommentarer:

  1. Puter er topp, jo flere jo bedre :)

    SvarSlett
  2. Fine puter altså:) Liker dem begge jeg:) Jeg sier "ørsnell" til øyenstikker, ungdommene i huset synes det er et gammeldags ord;) og det er det jo......

    Klem Trine:)

    SvarSlett
  3. Heig!
    Endelig fikk jeg tid til å besøke deg igjen, herlighet som tiden flyr. Med ny jobb og vannlekkasje i hus blir det ikke mye tid til å besøke søte medbloggere, dessverre. Har hatt mest fokus på å lage innlegg, men nå var det jammen godt å få tid til å besøke deg :)

    Så fine puter, den med øyestikker er såå lekker!


    detnorske navnet tilsvarer det tyske «augenstecher» og refererer til folketroen om at øyenstikkere kan stikke ut øynene på mennesker. Også andre utenlandske navn, og lokale norske navn, henspiller på uriktige oppfatninger om at øyenstikkerne skal være farlige for mennesker. Men ikke bare er øyenstikkere fullstendig harmløse for mennesker. De er ikke en gang i stand til å stikke. (sånn i tilfelle du vil forklare minsten din *ler*)

    Takk for alle de fine kommentarene du har lagt igjen hos meg, leser hver eneste flere ganger og smiler masse for meg selv (må nesten være blogger for å forstå det tror jeg *ler*)

    Ikveld skal jeg ta fram strikkepinnene og kose meg.
    Fineste tirsdagskvelden!
    klemklem

    SvarSlett
  4. Kjempestilige puter!! Likte alle sammen:-)))) Øyestikker har vært tema her også da ungene var små, de trodde jo også at den stikker i øynene....
    God helg!!
    Klem

    SvarSlett

Hyggelig du ville legge igjen noen ord!!
Setter stor pris på dem!